Projekt „O Kapku lepší hokej“, který propojuje svět vrcholového i amatérského hokeje s pomocí dětem bojujícím s poruchami krvetvorby, završil svůj šestý ročník historickým úspěchem. Díky fanouškům, hokejistům i partnerům se podařilo vybrat ve prospěch NF Kapka naděje neuvěřitelných 2 769 952 Kč, čímž projekt poprvé překonal hranici 2 milionů korun v jediném ročníku. Celkový výtěžek projektu tak již přesáhl 7,3 milionu Kč.

Srdcem letošního ročníku byl silný příběh rodiny Dudových, která otevřeně sdílela svou zkušenost se zákeřnou nemocí a pomohla tak upozornit na každodenní boj, který svádějí desítky rodin po celé České republice. Patronem projektu se stal Radek Duda mladší, který v kampani sehrál klíčovou roli. „Zapojení Radka i jeho rodiny projektu strašně pomohlo, za což bych jim chtěla moc poděkovat,“ říká ředitelka Nadačního fondu Kapka naděje Dita Loudilová.

Do samotné akce se na ledě zapojilo více než 600 hokejistů z klubů dvou tuzemských nejvyšších soutěží. Na podporu projektu oblékli speciální oranžové doplňky, přelepky na helmách a někteří také unikátní oranžové dresy. Symbolika barvy vyjadřuje podporu dětem s poruchami krvetvorby. „Jsem opravdu ráda, že už všichni fanoušci i hokejisté přesně ví, komu v projektu o Kapku lepší hokej pomáháme. Odpovídá tomu také stále širší zapojení samotných hráčů a každoročně narůstající výtěžek, za což všem moc děkuji. Věřím, že se díky našemu projektu zase podaří pomoci co největšímu počtu dětí a jejich rodinám, které musí s nemocí soupeřit,“ říká ředitelka BPA sport marketing Jana Obermajerová.

Zapojily se i celé týmy. Sedm klubů napříč profesionálními i amatérskými soutěžemi vybralo mezi hráči v kabinách částku 140 000 Kč. Dalších 380 000 Kč přibylo z kasiček na stadionech Tipsport extraligy a Maxa ligy díky prodeji oranžových stužek, které se staly symbolem celé kampaně. Sami titulární partneři soutěže věnovali na podporu projektu 123  500 Kč. „Fanouškům, hráčům, klubům i partnerům patří obrovské poděkování. Abych řekla pravdu, tak vysokou částku jsem nečekala. Díky vám je hokej O Kapku lepší,“ dodává Dita Loudilová.

Projekt měl také konkrétní dopad na rozšíření registru dárců kostní dřeně – na náborových stáncích v Kladně a Ostravě, které byly připraveny během vybraného utkání, se nově zaregistrovalo 10 potenciálních dárců. Více informací o registru se dozvíte ZDE!

Pomoc, která má konkrétní smysl

Vybrané prostředky budou rozděleny mezi dětská hematologická oddělení v Praze, Ostravě a Ústí nad Labem. V Praze a Ostravě se zakoupí nové moderní přístroje pro léčbu malých pacientů, v Ústí pak proběhne rekonstrukce rodinného pokoje, který dětem a jejich blízkým zajistí větší pohodlí během náročné léčby.

Z jakých dílčích aktivit se skládá celkový příspěvek 2 769 952 korun?

Aukce  hokejových artefaktů z TELH a Chance ligy: 570 508 Kč
Kasičky - prodej stužek na stadionech: 382 410 Kč
Kasičky - prodej stužek na stadionech v rámci parahokeje: 382 410 Kč
QR kód: 976 392 Kč
Aukce hraných puků TELH - GOT AUTHENTIC: 99 304 Kč
DMS: 178 351 Kč
Tipsport, Maxa: 123 500 Kč
O2 TV: 27 000 Kč
E-shop Kapky naděje: 135 588 Kč 

HC Rakovník z.s. - 22 800 Kč
HC Energie Karlovy Vary - kabina týmu: 26 000 Kč
HC Bobři Valašské Meziříčí - kabina týmu: 9 000 Kč
HC Baník Sokolov - 15 000 Kč
BK Mladá Boleslav - kabina týmu: 30 000 Kč
SHK LAPP Zlín (parahokej) - kabina týmu: 4 500 Kč
HC Strašáci - kabina týmu: 13 735 Kč
Petr Minář, Stavitelství MP s.r.o. - 100 000 Kč
Jakub Hála, Rotava - 23 000 Kč


Předávání šeku v rámci slavnostního vyhlášení Hokejista sezóny, které proběhlo v pondělí 05.05.2025, můžete zhlédnout na webu České televize.

O projektu

O Kapku lepší hokej odstartoval v roce 2020. Zaměřuje se na pomoc dětským pacientům s poruchami krvetvorby. Hokejisté ve vybraném týdnu na přelomu ledna a února nastupují v dresech se speciálními oranžovými prvky, neboť právě oranžová barva symbolizuje boj s leukémií. Hráči dále hrají s unikátními puky a trenéři s realizačním týmem nosí stužky. Projekt tak navazuje na Mezinárodní den boje proti rakovině, jež připadá každý rok na 4. února. Cílem je zvýšit povědomí o této závažné nemoci a zároveň vybrat co největší částku na boj s ní. Na jeho vzniku se podílely BPA sport marketing, Nadační fond Kapka naděje a za jeho úspěchy stojí všechny zapojené kluby, organizace a fanoušci.

Každá kapka pomáhá

Zapojte se i vy a podpořte ty nejmenší.